Beter slapen

Leer om jouw slaappatronen optimaal te verbeteren voor maximale vitaliteit en productiviteit.
Direct toegang

Herken jij dit?

Slecht slapen kan meerdere dingen betekenen:


  • Je slaapt slecht in
  • Je slaapt slecht door
  • Je slaapt te licht
  • Je slaapt (bijna) niet


Helaas is dit het geval voor een grote groep mensen. Volgens de meest recente cijfers van de Hersenstichting laat de slaapkwaliteit in Nederland ernstig te wensen over. Op internet circuleren zelfs getallen waar uit blijkt dat ruim 60 procent van de bevolking last heeft van insomnia. Helaas is een gebrekkige slaapkwaliteit niet het enige probleem. Want een chronisch slaaptekort kan leiden tot:


  1. Depressiviteit
  2. Overspannen of burned-out zijn
  3. Overgewicht
  4. Concentratieproblemen
  5. Paniekstoornissen
Albert Sonnevelt

Jouw beter slapen coach

Mijn naam is Albert Sonnevelt, ik ben psycholoog en ik heb de afgelopen 25 jaar duizenden mensen geholpen met hun slaapprobleem door middel van training, coaching en seminars.

Er is een periode geweest in mijn leven dat ik een chronisch slaapgebrek had. Ik had een jong gezinsleven. Ik was bezig met de opbouw van mijn opleidingsinstituut. Er waren in die fase ook de nodige financiële uitdagingen. Het waren vooral de zorgen over de toekomst die mij nachtenlang wakker hielden.

Door al het nachtelijke gepieker ging ik regelmatig naar mijn werk met veel te weinig uren slaap. Wanneer ik 's nachts wakker was, dan ging ik maar weer aan het werk. Dan zat ik in het halfdonker achter mijn computer e-mails te beantwoorden of lesmateriaal te schrijven. Maar dat betekende wel dat ik soms 18 uur per dag werkte. Dat zorgde ervoor dat ik nog meer gestrest en overwerkt raakte.

Ik schaamde me voor mijn slaapprobleem, want naar de buitenwereld toe wekte ik de indruk dat ik alles onder controle had. Ik was de succesvolle psycholoog en ondernemer die gespecialiseerd was in stress- en burn-out behandeling...  Zo was ik in een vicieuze cirkel beland, die ik maar moeilijk kon doorbreken.


Dit had tot gevolg dat ik:

  1. ’s ochtends mijn bed niet meer uit kon komen.
  2. overdag slecht geconcentreerd en gefocust was.
  3. veel koffie dronk om mezelf op de been te houden.
  4. snel geïrriteerd kon zijn en me daar achteraf weer schuldig over voelde.


Uiteindelijk was ik volledig uitgeput en was niet meer in staat om mijn werk goed te doen. Dit was mijn echte dieptepunt. Toen moest ik leren accepteren dat ik niet het slachtoffer was van de omstandigheden, maar verantwoordelijkheid moest nemen voor mijn eigen gedrag. Van daaruit besloot ik om werkelijk tot de kern van mijn slaapprobleem te gaan. De onderzoeker in mij werd wakker!

Goed slapen is van levensbelang

Iedereen weet dat voldoende slaap van levensbelang is om succesvol en vol energie te kunnen functioneren. 


Slapen hoeft niet ingewikkeld te zijn. Het is een aangeboren eigenschap die je als kind automatisch kon toepassen. 


Moeite met slapen is niet het probleem, maar het gevolg van een dieperliggende oorzaak.

Maak van slapen je grootste hobby in plaats van een frustratie.

Mijn slaapprogramma dat alles veranderde

Ik heb mezelf maandenlang opgesloten met alle beschikbare wetenschappelijke boeken en onderzoeken op het gebied van slaap. Ik begon steeds meer patronen te herkennen. Vervolgens heb ik meer dan twee jaar lang alle adviezen en tips die ik in de theorie tegenkwam op mezelf uitgeprobeerd.


Daarmee ontdekte ik dat er vier pijlers zijn om je slaapproblemen definitief onder controle te krijgen:

  • een optimale slaapcyclus.
  • de noodzakelijk slaaphygiëne.
  • de kracht van ontspannen.
  • het persoonlijke slaapplan.


Toen ik eenmaal die vier elementen wist te combineren, heb ik sindsdien nooit meer één nacht wakker gelegen. Zelfs niet na een periode van veel emotionele indrukken en prikkels.

Maar het kan sneller!

Jij hoeft geen twee jaar lang te experimenteren, internet af te struinen of tientallen boeken over dit onderwerp te lezen. Dat heb ik al voor je gedaan!

Je kunt direct toegang krijgen tot mijn volledige kennis,- en ervaringsbank op het gebied van slaapproblemen. Je ontvangt mijn allerbeste samenvatting van mijn jarenlange onderzoek.

In de e-learning Beter Slapen leer je - kort en krachtig - alles wat je nodig hebt om diep in slaap te vallen, ononderbroken door te slapen & uitgerust, verfrist en opgeladen wakker te worden.

Beter slapen

Beter Slapen

  • Ontdek hoe je beter kunt in- of doorslapen en daarbij uitgerust wakker kunt worden, zonder zelf heel veel moeite te moeten doen. 
  • Met dit programma krijg je zicht op de oorzaken en gevolgen van chronisch slaaptekort. 
  • Je ontvangt 4 modules met de beste technieken die de bron van slaapproblemen aanpakken en het probleem stoppen. 
  • Neem jezelf en jouw klachten serieus en ga direct aan de slag. 
Direct toegang

In de e-learning Beter Slapen leer je alles wat je nodig hebt

om diep in slaap te vallen, ononderbroken door te slapen & uitgerust, verfrist en opgeladen wakker te worden.

Moeite met slapen is niet het probleem, maar het gevolg van een dieperliggende oorzaak. Ontdek daarom:

  • Hoe je slapeloosheid op een natuurlijke wijze kunt aanpakken
  • De gedragsmatige benaderingen bij slaapmoeilijkheden – kies er simpelweg één uit die voor jou werkt en het beste resultaat geeft.
  • De beste technieken die een gezonde nachtrust ondersteunen
  • Methodes om een verkwikkende slaap eenvoudiger te maken dan je op dit moment waarschijnlijk zou kunnen geloven ...
  • De verschillende soorten slaapproblemen – en welke vorm van behandeling het beste bij jou past.
  • Voorkom dat je tijd verspilt aan een verkeerde vorm van begeleiding.
  • De belangrijkste symptomen van slaapproblemen – ben je bezorgd of je insomnia hebt? Ontdek hier de feiten om het zeker te weten!
  • De hoofdoorzaken van slaapproblemen – plus hoe je ze snel en efficiënt bij de bron aanpakt. Voor een gezond slaappatroon.
  • De waarheid over slaapmiddelen – ontdek hier of het echt de moeite waard is om ze te nemen.

Modules in het Beter Slapen programma

Module 1: Wat is slaap?

  • Hoe verloopt een goed werkende slaapcyclus? Welke factoren beïnvloeden jouw
    biologische klok?
  • Wat is er voor nodig om jouw dag- en nachtritme in balans te krijgen?
  • Doe de verschillende slaaptesten en ontdek of je in de gevarenzone zit.
  • Met deze 3 slaapmeditaties vallen jouw ogen automatisch dicht.
  • Krijg inzicht in jouw slaappatroon met jouw eigen slaaponderzoek.

Module 2: Slaaphygiëne

  • Waarom is slaaphygiëne eigenlijk zo belangrijk?
  • Leer alles over slaaptijden (ook voor het weekend).
  • Heb je onregelmatige werktijden of nachtdiensten? Dan zijn deze tips van groot belang
    voor jouw duurzame gezondheid.
  • Welke voedingsmiddelen ondersteunen je slaap?
  • De invloed van blauw licht en de werking op slaaphormonen.
  • 3 gouden tips om jouw hormonale systeem in balans te krijgen.

Module 3: Ontspannen

  • Dat stress van invloed is op jouw slaap wist je natuurlijk allang. Maar wat kun je nu
    daadwerkelijk DOEN om je stresshormoon cortisol naar beneden te brengen?
  • Moet je wel of geen powernaps nemen? En hoelang mogen die dan maximaal duren?
  • Leer hoe je anders met angst kunt omgaan, zodat je veel beter slaapt.
  • Deze eeuwenoude Stoïcijnse Oefeningen blijken prima slaapverwekkend te werken in
    onze moderne, stressvolle maatschappij.
  • De beste ontspanningsoefeningen. 

Module 4: Nog beter slapen

  • Overweeg je het gebruik van slaapmiddelen? In deze module ontdek je wat het officiële
     protocol is van huisartsen.
  • Wat is de invloed van jouw slaapmutsje (alcohol)? En ontdek minstens 4 betere
    alternatieven.
  • Daarnaast is er in deze module aandacht voor allerlei lichamelijke ongemakken die de
    slaap verhinderen, zoals de overgang en nachtplassen.
  • Ook is er aandacht voor allerlei ondersteunende middelen, zoals de beste
    slaapapplicaties en diverse soorten ontspanningsmuziek.
Beter slapen programma, brein tv, Albert Sonnevelt

Stap voor stap programma + werkboek

Naast de 69 video's in deze 4 modules ontvang je ook een praktisch werkboek. In dit werkboek vind je handige achtergrondinformatie over omgaan en voorkomen van slaapproblemen. Daarnaast zit het werkboek vol met handige oefeningen die je kunt doen om te herkennen wat in jouw leven voor stress zorgt en hoe je dit aan kunt pakken. We krijgen wekelijks enthousiaste en vaak emotionele reacties van deelnemers binnen over de inzichten en persoonlijke doorbraken die zij door deze oefeningen ervaren. 

Schuif aan in de virtuele zaal

In de afgelopen 30 jaar heb ik duizenden mensen mogen inspireren met mijn workshops en masterclasses over slaapgebrek. Deze zijn nu ook online te volgen.

Direct toegang? Maak je keuze!

Beter Slapen

Aankoop van enkel dit programma

197,-
Beter slapen
  • Toegang tot het Beter Slapen programma

Brein TV

Alles voor jouw persoonlijke groei

19,95
Brein TV lidmaatschap
  • Toegang tot het Beter Slapen programma
  • + Toegang tot alle 9 e-learning programma's van Albert
  • + Toegang tot alle 8 Masterclasses van Albert
  • + Toegang tot alle 17 e-books en handouts (t.w.v. 230 euro)

Veelgestelde vragen over dit programma

Hoe krijg ik toegang tot de online training?

Direct na je bestelling krijg je een inlogcode voor het programma. Je kunt dan 24 uur per dag, 7 dagen per week en overal ter wereld met het programma aan de slag. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding. Daarnaast kan je het werkboek en de bijlages uitprinten. Op deze manier kan je ook zonder je computer de schrijfopdrachten en oefeningen doen.

Hoe lang heb ik toegang tot dit programma?

In het geval van aankoop van dit programma heb je onbeperkt toegang. In het geval van een abonnement op BreinTV heb je toegang zolang je lid bent. Zolang je toegang hebt heb je onbeperkt de gelegenheid om met al het lesmateriaal aan de slag te gaan. Je bepaalt dus je eigen tempo. Dus je kunt de diverse modules rustig onderbreken wanneer je wat meer oefentijd nodig hebt. Het is ook geen probleem wanneer je op vakantie gaat of om een andere reden even geen tijd hebt. Je pakt daarna gewoon de draad weer op.

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan de online training?

Over het algemeen besteden de deelnemers zo’n 2 uur per week aan deze training. Dit kan je bijvoorbeeld verdelen over een kwartiertje per dag of een avond in de week. We gaan er vanuit dat je jouw gezondheid zodanig van betekenis vind, dat je graag tijd wil investeren in het belangrijkste wat je hebt in je leven.

Is er een niet goed, geld terug garantie?

Ja! Na ruim 30 jaar praktijkervaring weet ik wat werkt. Daarom geef ik je, vanuit deze overtuiging, 14 dagen lang een volledige garantie. Wanneer je alle stappen volgt en geen resultaat ziet, stuur me dan een email. Je ontvangt dan het volledige aankoopbedrag retour.

arrow_drop_up arrow_drop_down